Home » Aranđelovac » UNS: Najviše novca u Aranđelovcu mediju u blokadi

UNS: Najviše novca u Aranđelovcu mediju u blokadi

 

Od osam miliona dinara koje je Opština Aranđelovac podelila medijima u 2018. godini, skoro pet miliona pripalo je RTV Šumadija čiji je račun u blokadi od 2016. godine, piše UNS. Skoro milion dinara za dva projekta biće dodeljeno i Kuriru, listu koji je, podseća ovo udruženje, prošle godine prekršio Kodeks više od 1.000 puta.
 

RTV Šumadija je za dva projekta dobila 4,9 miliona dinara, a još 100.000 dinara pripalo je dvema produkcijama za projekte koji će biti realizovani u saradnji sa ovom televizijom.

 

Kako se može videti na sajtu Narodne banke Srbije, račun ove medijske kuće je od 2016. godine u više navrata bio u blokadi (ukupno 150 dana), a trenutni iznos duga je oko 887.000 dinara.

„Zanimljivo je da u Konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u Aranđelovcu nije navedeno da podnosioci treba da dostave potvrdu NBS-a da im računi nisu u blokadi, što inače stoji u većini lokalnih medijskih konkursa kao i u konkursima Ministarstva kulture i informisanja“, piše UNS.

Predsednik ove opštine Bojan Radović je, na pitanje novinarke UNS-a da prokomentariše zašto je od devet odobrenih projekata čak četiri odobreno RTV Šumadiji i povezanim produkcijama, rekao da „to što je devet projekata dobilo novac pokazuje objektivnost“ i da zna da su se na RTV Šumadija „namučili nakon privatizacije“.

Direktor RTV Šumadija Vladan Avramović rekao je novinarima UNS-a da „zna da zovu jer postoji strana koja je nezadovoljna“ raspodelom novca na konkursu u Aranđelovcu, i da mogu da istražuju „kada budu bili neka institucija iza države“.

„Ja ću vam reći zašto je ta strana nezadovoljna. Oni su isekli govor predsednika Opštine na njegovom najznačajnijem govoru u mandatu. Pretpostavljam da je tu reč o neslaganjima“, rekao je UNS-u Avramović.

I kompanija AMG će za dva projekta dobiti 950.000 dinara, koji će, piše UNS, biti realizovani u štampanom izdanju i na portalu Kurira koji je, prema monitoringu Saveta za štampu 2017. godine imao 1.016 prekršaja Kodeksa.

I neregistrovanom mediju novac, „tehnička greška“ ispravljena

Inače, u prvobitnom Rešenju o raspodeli novca u Aranđelovcu stajalo je i da je 650.000 dinara dobio projekat portala lepasumadija.rs kojeg nema u Registru medija, što je suprotno Zakonu.

Prema pisanju ovog udruženja, iako u konkursu stoji da podnosilac projekta treba da dostavi i dokaz da je medij registrovan, stručna služba Opštine ovaj projekat nije diskvalifikovala pa je komisija odlučivala i o njemu.

Bojan Radović je naveo da je reč o „tehničkoj grešci“, koja je ispravljena.

„Komisija je opet gledala projekte i videla je da portal nije registrovan. Doneo sam novo rešenje, tako da novac neće dobiti“, rekao je UNS-u Radović.

Zbog prvobitne odluke da finansira neregistrovan medij, ali i zbog, kako smatra, nezakonite raspodele novca, direktor RTV Sunce Dobrivoje Marinski, čiji je projekat dobio 300.000 dinara, tužio je Opštinu.

On smatra da je RTV Sunce kažnjena „jer otvoreno kritikuje događaje i pojave, dok predsednik Opštine Radović tvrdi da su oni „neobjektivni“ i da „misle da su N1“.

Zbog ove raspodele novca, piše UNS, ove dve kuće su zaratile saopštenjima.

Izvor: UNS/ Marija Vučić